woensdag 22 juni 2016

kauwgum.

Hij werd afgelopen weekend twee, mijn kleine gangster.
Om tien na acht, het uur waarop ie twee jaar geleden ter wereld kwam, hoorde ik hem brabbelen. Nyo gooide zijn tandenborstel in de lavabo en stormde ilai's kamer in. Met een grote glimlach haal ik hem uit z'n bedje 'gelukki...'. waarop Ilai zichzelf onderkotst. Just great. En daarop keiluid begint te huilen. Komt me bekend voor...

05:07 - ik spring recht (want dat mag ik eindelijk weer) om naart toilet te gaan. Terug in bed wordt mijn buik wel heel wild. 05:14 - ik heb moeite om me te concentreren, hoe vaak voel ik die buikpijn nu? 05:40 - tijd om me op te frissen. 05:55 - haar ligt goed- yes! 06:03: heel m'n kleerkast in m'n valies gepropt- check. Sam wakkerroepen - no check. Just, hij ligt in 't rommelkot te slapen. Hij was gaan paintballen met de maten en stonk NOGAL naar drank. 06:12 - sam moet echt onder de douche. 06:40: we moeten echt vertrekken nu! 07:05 schoonmoeder kijkt nogal raar. 'moeie gij nie roepen vant zeer?'. Extra melk voor nyo voor vanavond: check. Kleren: check.
07:20- sam moet snel boterkoeken voor mij kopen. kan echt niet uit de auto nu.
07:35 - ruzie op de parking. Ik wil mijn boterkoeken mee! Maar naart schijnt is het marginaal om met een zak van de bakker toe te komen in het ziekenhuis. (blikjes bier worden algemener aanvaard, naart schijnt)
07:40 - 7 cm. Sam moet dringend mijn boterkoeken halen. Kheb honger!
07:55 - dag mevrouw de gynaecoloog! ze gaat nog bureauwerk doen.
07:57 - vlug naar de bevallingskamer! en waar zijn mijn boterkoeken? en sam?
08:10 - daar is ie! "ons buddha'tje' weet sam eruit te brengen. "Ie weent nie?!" panikeert de mama. Naart schijnt de beste patiënte ever, die mama. Ze mag hier elke week komen bevallen. De Mama zegt dat ze dan wel wil gegeten hebben, int vervolg. Ah daar is de gynaecologe. Oe? Zis weer weg? Don't leave me here! Kheb honger! Kwil naar mn kamer! Ah daar is ze weer, in een doktersoutfit deze keer. Ze gaat wel twee keer nadenken vooraleer ze met haar nieuwe broek op de bevallingstafel gaat zitten in het vervolg. (nogmaals, sorry sorry sorry). Knip nu aub die navelstreng door! denkt de mama, nee, ze zegt het ook. Dat ding zwiebert de hele tijd over mijn buik, bwéh!

10:30 - boterkoek 1 en 2 smaken allebei even lekker. MMM en daar is de soep al. Nog een kwartier en het warm eten is daar ook!
11:00 - eerst de innerlijke mens versterken. Kheb chance, puree met vis. Dat ze geen zout en peper kennen deert me op dat moment nog niet.
11:15 - tijd om wat telefoontjes te doen. Ilai, 3 kg 200, 49 cm, en een buddha-hoofdje. 19 juni 2014.

19 juni 2016.
Ilai, 12 kg en een sjiek. 90 cm en een sjiek, of min een sjiek. (oeps, k&g afspraak vergeten gisteren). Een blonde krullebol. Een fantastisch kereltje die ongeloofelijk vooruitging de laatste zes maanden. Een kereltje die eindelijk mama zegt (sinds twee maanden), maar vooral veel 'nyo', zijn persoonlijke superheld.
Ilai, raad eens hoeveel ik van je hou? 12 kg en een sjiek, ventje. En 90 cm en een sjiek, of min een sjiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten