dinsdag 23 december 2014

Kerstmarkt

Gisterenochtend een early wake-up zorgde ervoor dat ik de grootste berg strijk nog kon doen vóór de kindjes wakker werden. Om 9u30 de kindjes 'gedropt' bij mijn ouders, wat boodschappen gedaan voor la mama, broer z'n vloer gaan bewonderen in zijn inmiddels goed verbouwde huis, nog eens lekker gegeten en dan vertrokken om zelf boodschappen te doen. Snel geshopt in Roeselare en dan veel te snel naar huis merkte ik - niemand reed sneller dan toegelaten- behalve ik dus... Ik hou de brievenbus in de gaten.

Old school met de tram naar de kerstmarkt in de haan afgezakt, daar 't een en 't ander genuttigd. De één al veel meer dan de ander. Zo was ik plots 'the last woman standing' en ging het al snel over onderwerpen over jawel, vrouwen. De details zijn niet voor publicatie vatbaar. Maar nu weet ik zeker, ik ben blij dat ik niet 'one of the guys' ben. Met mijn vrouwelijk inzicht op hun vertellementen kan ik hen nog jaren chanteren.
Tien minuten te vroeg naar de tramhalte vertrokken, ondertussen mijn muts in mijn zéér geriefelijke handtas teruggevonden. Acht koude minuten later besloten twee vrienden nog aan te sluiten om dan te zagen of we niet meegingen naar de hippo. Het woord taxi viel op z'n minst 33 keer. Gelukkig was ventjelief 'lichtjes' aangeschoten en konden we naar huis. Gelukkig zat er een vrouw op de tram die opmerkzamer was dan het troepje zatte hormonen. Halte Hippodroom lag al eventjes achter ons.
Twee paniekerige mannen stappen maar snel af want een pintje kun je nooit teveel hebben. De geschaafde benen nemen ze er met plezier bij.
De drie anderen reisden verder rustig verder- recht naar huis.

Slecht geslapen. 't Ventjelief zat op de kermis en wou dat maar al te graag delen met mij, midden in de nacht. Hem vriendelijk bedankt en ergens toch bedacht dat ik beter toch m'n limoncello opgedronken kon hebben - al zal die helend werken voor de geschaafde benen van die andere vent.

Vandaag toch wel wat aan het stressen. De allerlaatste strijk gedaan, nog een tshirt in elkaar genaaid, en straks nog vispannetjes maken voor morgenavond. Aja, en nog valiezen en een uurtje sporten ook als het nog even kan. De laatste cadeautjes inpakken en eigenlijk er nog twee maken, al zal dat waarschijnlijk nachtwerk worden.
De rest van m'n lijst is te lang om hier te typen.

Keuzes maken, ik zou daar beter eens over bloggen. Want 't is waar, ik kan niet kiezen. Nee, dat is gelogen. Ik kan net wel kiezen. Ik kies alles.

Fijne feestdagen iedereen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten