vrijdag 23 oktober 2015

Slaapbudget

Al een paar keer kreeg ik de opmerking 'je moet schrijfster worden!" een supermooi compliment.
Ik droomde er zelf van. Helaas kreeg die droom op m'n tiende een serieuze deuk. Of beter gezegd, hij werd door het toilet gesjast. Ik schreef een verhaal over 'patatten' voor een (verplichte) wedstrijd van het davidsfonds. Een leuk verhaal, dat wel. En fantasierijk. Helaas werden patatten nog niet erkend als algemeen Nederlands, dus ik eindigde achtste en kreeg één of ander lame boek die ik weigerde te lezen. Ik vond altijd al dat de aardappel meer erkenning mocht krijgen, so what?
Bijkomend iets was dat ik op m'n tiende besefte dat ik met schrijven niet rijk zou worden. Daarom besloot ik zes jaar later om sociaal werk te gaan doen ;-)

Vandaag zou m'n blog gaan over slaapbudget. Een tweetal weken geleden deed ik een poging mee te doen aan de inleefweek beperkt budget. Maar ik kwam al gauw tot de constatatie dat ik al een tweetal jaar meedoe aan een beperkt budget, die van slaap. Dus já, ik moest die woensdag gaan shoppen. Ik beloonde mijn twee slapeloze gangstertjes met nieuwe tshirts, broeken en truien & ik voelde me niet schuldig. Néh. Waarmee ik niet wil afdoen aan de fantastische actie. Maar leven met een beperkt (geld)budget als je meer hebt, is niet zo makkelijk. Ik hield mezelf voor dat ik het al moeilijk genoeg had met weinig slaap en daarmee was de kous dan ook af.

Maar serieus. Ijzersupplementen, vitamine D kuren, magnesiumdrankjes en consoorten... het mag niet baten. Mijn donkere kringen blijven en ja, ik zie er vaak moe uit. En ja, ik ben ook vaak moe. Maar help mij er niet aan herinneren. Ik probeer het te verdoezelen. En zoek info over ooglidcorrecties en laserbehandelingen. Slapen of plastische chirurgie? Hmmm.
De aandachte lezer merkt hierbij op dat ik sta te springen voor een groepsaankoop. Tijd of plastische chirurgie, ' t maakt me niet zoveel meer uit.

En, mocht er iemand problemen hebben met de benaming 'gangstertjes'. Jammer dan, schrijf anders een opiniestuk over zielige moeders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten